Возникает несколько вопросов которые хотелось бы, с вашей помощью, решить.
1. Бошевский зонд.
RM01M1U писал(а):
P0138/P0158 DTC Detection Condition
• High voltage (short):
During active air-fuel ratio control, following conditions (a) and (b) met for certain period of time (2 trip detection logic):
(a) HO2 sensor voltage output more than 0.59 V
(b) Target air-fuel ratio lean
• Extremely high voltage (short):
HO2 sensor voltage output exceeds 1.2 V for more than 10 seconds (2 trip detection logic)
Соответственно имеем из фриз фрейма 1.27 В и 21 кОм импеданс. Если импеданс понятно, что столь высокое значение могло давать переходное сопротивление в скрутке. То откуда берётся 1.27 В на выходе мне честно говоря не ясно(КЗ на + в цепи возможно). Или может я не совсем понимаю физику процесса.
2. P2195:
RM01M1U писал(а):
P2195/P2197 DTC Detection Condition:
1)Conditions (a) and (b) continue for 10 seconds or more (2 trip detection logic):
(a) A/F sensor voltage more than 3.8 V for 10 seconds
(b) Heated Oxygen (HO2) sensor voltage 0.15 V or more
2)While fuel-cut operation performed (during vehicle deceleration), A/F sensor current 3.6 mA or more for 3 seconds (2 trip detection logic)
Почему 0.15В, а не 0.45 или неисправность в мануале?
Судя по фриз фрейму Р2195 задние зонды в нуле значит ошибку определило по 2-му методу(Sensor current detection monitor)
RM01M1U писал(а):
Sensor current detection monitor A rich air-fuel mixture causes a low A/F sensor current, and a lean air-fuel mixture causes a high A/F sensor current. Therefore, the sensor output becomes low during acceleration, and it becomes high during deceleration with the throttle valve fully closed. The ECM monitors the A/F sensor current during fuel-cut and detects any abnormal current values.
If the A/F sensor output is 3.6 mA or more for more than 3 seconds of cumulative time, the ECM interprets this as a malfunction in the A/F sensor and sets DTC P2195 or P2197 (high-side stuck).
If the A/F sensor output is less than 1.0 mA for more than 3 seconds of cumulative time, the ECM sets DTC P2196 or P2198 (low-side stuck).
Чем беднее по факту смесь тем больший ток надо приложить. Я так понимаю, что ток выше 3.6 mА просто физически не может прилагаться на данном откалиброванном датчике для условий атмосферы Земли:)
То есть даже периодически возникающее обеднение не может вызвать ток выше 3.6А у исправно работающего датчика? Соответсвенно возникает вопрос - датчик в утиль на основе выше изложеных данных(диапазон работы на ХХ, неисправности Р2195 с учетом возникновения условий для записи)?
3.Значение Sub O2S impedance - значение импеданса чуствительного элемента датчика?