vadimf писал(а):
Здравствуйте, в авто поменяли рейку но она не работает, приехали ко мне на диагностику. Адаптировать не получается, код C1526 удаляется, но после попытки адаптировать выходит вновь. Как проверить steering torgue sensor? Звонятся только 1и5 пин- incs/oucs.
В данных steering angle velocity хаотично меняются а руль стоит прямо.
steering torgue sensor поставили от старой рейки.
Как я понимаю, надо не мутить с дампами, а корректно выполнить:
а) сброс ранее запомненных значений калибровки датчика,
б) обучение новому нулевом положению.
Процедуры описаны на первой странице подфорума.
А для Lexus IS250, например, 2007MY, она выглядит так
Цитата:
1. ROTATION ANGLE SENSOR VALUE INITIALIZATION AND TORQUE SENSOR ZERO POINT CALIBRATION
NOTICE: Clear the rotation angle sensor calibration value, initialize the rotation angle sensor value, and calibrate the torque sensor zero point if any of the following has occurred:
- The power steering ECU assembly has been replaced.
- The power steering gear assembly has been replaced.
- Steering effort differs between left and right.(a) Inspection before calibration
(1) Connect the intelligent tester (with CAN VIM) to the DLC3.
(2) Turn the engine switch on (IG).
(3) Turn the intelligent tester on.
(4) Select "IG SUPPLY" from the data list.
(5) Check the IG power supply voltage on the tester screen.
"IGN Supply" 10 to 14 Volt.
NOTICE: If the IG power supply voltage is 10 V or less, calibration cannot be performed. In this case, charge or replace the battery, and then perform calibration.b) Rotation angle sensor calibration value clear, rotation angle sensor value initialization, and torque sensor zero point calibration.
NOTICE: If DTC C1516 (Torque Sensor Zero Point Adjustment Incomplete) is stored, the torque sensor zero point cannot be calibrated. Clear the DTC before starting calibration.(1) Connect the intelligent tester (with CAN VIM) to the DLC3.
(2) Turn the engine switch on (IG).
(3) Turn the intelligent tester on.
(4) Select "TRQ SENSOR ADJ".
(5) Follow the procedures on the tester display to clear the rotation angle sensor calibration value, initialize the rotation angle sensor value, and calibrate the torque sensor zero point.
NOTICE:When initializing the rotation angle sensor value, observe the following to stabilize sensor voltage:
- After turning the engine switch on (IG), wait for at least 2.5 seconds before turning the steering wheel. Do not turn the steering wheel quickly.
The steering wheel will vibrate during torque sensor zero point calibration. Do not touch the steering wheel while it is vibrating or for 2 seconds after it stops.1/2 офф. Начинаю уставать постоянно напоминать о необходимости указания VIN-code авто, по которому возникли вопросы.